Ineffectief gedrags patroon

Probleemstelling van mijn ineffectieve gedragspatroon.

Probleem:

Mijn isa maken.

Mijn gedachtes en gevoelens tijdens deze situatie:

Help ik heb geen overzicht
Waar moet ik beginnen
Ik mag niet gelijk zomaar beginnen want dat moet ik leren om eerste te denken en dan te doen.
Veel praten met mijn vader, oke het wordt al duidelijk dit is echt een awesome plan. vervolgens vervult voelen dat ik wat gedaan heb en het laten rusten omdat er geen dead line aan zit.
Overzicht maken wat uiteindelijk wil maken.
Plan maken en dit uitvoeren, ik ben er echt goed mee bezig. Ik kan dit geluksgevoel.
Ik ga dit doen het wordt echt te gek.
start. Afleiding. Mensen die vragen of ik wat voor ze kan doen.
mensen die vragen of ik mee leuke dingen ga doen. Ja LEUK!
Uitstel.

Mijn gedrag dat hieruit voort kwam:

Uitstel gedrag. Actief gedrag.

Gevolgen:

Het nog niet af hebben en er stress van hebben. Het achtervolgd me waardoor ik mijn isa heel stom ga vinden.

Probleemstelling:

Ik krijg mijn isa niet af doordat ik leuke dingen eerst doe en ik dit toelaat omdat mijn isa geen dead line heeft en ik er geen noodzaak bij voel.
Hierdoor voel ik stress en achtervolgd mijn isa mij, en vind ik mijn isa stom.

Probleemstelling: regelen maquette maken

Iets regelen organiseren en iets maken zijn 2 activiteiten en die botsen Energie verdeling.

Hoe kan ik mijn organisatie energie en maak energie. Als ik georganiseerd heb is mijn energie weg en is mijn lust om te maken weg.
Welke vraag kan ik hierbij stellen.

Voorbereiden
doorzichtig zijn wat mijn probleem is als ik samen werk. Vertrouwen in dat de andere daar dan respectvol mee om gaat. En dat waar ik bang voor ben niet waar word. waar ben ik bang voor? > uit handen geven. Waarom. dat het niet gaat zoals ik wil minder mooi wordt dan wat ik zelf zou doen.

Onderzoeksvraag
kernbegrippen: van organisatie modus naar creatieve modus, verlies ik energie. wat betekend energie verliezen?
organisatie modus betekend dit en dit
creatieve modus betekend dit en dit

Volgende les:

Probleem stelling:

Mijn probleem is dat ik geen goede balans kan vinden tussen organisatie modus en creatieve modus.

Hoofdvraag:
Hoe kan ik zorgen dat mijn creatieve modus niet ten koste gaat van mijn organisatie modus?

Definitie van termen uit hoofdvraag:

Creatieve modus: Alles wat ik bedenk gelijk kunnen maken, tunnelvisie door en door. Zo kan ik uren bezig zijn. Soort van domino effect. Ik krijg hier heel veel energie uit.

Organisatie modus: Alles op een rij hebben wat ik nodig heb voor mijn plan waardoor ik mijn plan ook duidelijk moet hebben. Omdat ik voor mijn gevoel dan ook mijn plan duidelijk moet hebben remt mij dit in mijn creatieve proces. Ik strand om perfect van het plan uit denken. Ik zit als ware de hele weg al uit te stippelen terwijl dat totaal niet helpt bij mij.

En toch wil ik alle dingen om mij heen hebben liggen en alles al geregeld hebben voordat ik kan starten.

( 7 Maart:
Waarom besteed je zoveel aandacht aan dingen die je eigenlijk niet interessant vind? schermen -> facebook, instagram, WhatsApp, Netflix
Afspraken om leuke dingen te doen -> samen eten, samen hangen
Op mijn mobiel kijken )

Oplossingen:

flow shard
rust hebben met wat je doet, kwa kijken wat heb ik opgeslagen. elke handeling heeft een doel als je je er maar bewust van bent.

Wat kan ik als eerste doen.
Ik kleine stapjes het ik denken wat heb ik in het eerste punt nodig om te kunnen beginnen, geloven in mijn eerste idee. Starten met wat ik om mij heen heb. Niet te grote eisen aan het eerste product geven.

onderbuik gevoel. echt naar luisteren. leren is het doel en presteren is het middel.

DOEL LEREN!
Nu is mijn doel nog presteren.

Geef een reactie

