Ik heb een richting gevonden

Hyper realisme en rollenpatronen/routine/gedragscode’s. Ongeschreven regels.

Als vorm weet ik al een tijd dat hyer realisme mij trekt. Maar laatst heb ik een kunstenares gevonden die precies maakt wat ik bedoel, Juno Calypso. Ik kwam haar tegen op de site dazed and confused. Een fb pagina die artikelen en foto serie’s plaats die vaak in een lijn staan met mijn interesse’s. Ik herkende haar werk in een artikel van verchillende kunstenaarst die met zelfportretten werken, en toen kwam ik tot de conclusie dat ik haar afbeeldingen al een paar jaar opsla zonder dat ik wist dat die allemaal van haar waren. Ik zal wat werken van haar toevoegen aan dit stuk.

Doordat ik haar werk zag vielen er voor mij veel gedachtekronkels en beelden in mijn hoofd op hun plaats. Ik vond ook een intervieuw van haar dat ze verteld over haar werk dat echt te gek was om te horen.

Kortgezegd, het is soms fijn als iemand je een duuwtje in de goede richting geeft. Dankje Juno, je kent me niet maar ik jou wel

Geef een reactie

