Wat ben ik dan aan het doen?

Pop

Ik het begin van het schooljaar ben ik totaal open in deze opleiding gestapt niet wetend wat allemaal op mijn pad zou komen. Ik kwam uit het theater dus het was omschakelen. Ook omdat ik een jaar niet creatief bezig was geweest, en een kut periode op de theaterschool had gehad was het lastig om de creativiteit weer toe te laten. Nu ander half jaar later is alles weer terug, de creativiteit, de manier van kijken en het is heerlijk. Ik merk dat ik reflectie, creatief proces, het total verantwoordelijk zijn voor wat je er uit haalt op een kunst school al goed geleerd heb op de theaterschool. Echter loop ik achter met de skills, ik heb grootste plannen maar via uitvoering is het nog lastig te bereiken in wat ik wil. Ook vind ik dat er nog te weinig tijd voor diepgang wordt geboden maar dat kan ook liggen aan het eerste jaar. Mijn valkuil is dat ik blijf hangen in de dingen die ik kan om dat dat comfortabel is, daarom is mijn doel om mij meer te gaan focussen op techniek en wil ik ook met de school gaan kijken of daar meer ruimte voor mij is, en of ik misschien meer lessen mee kan doen met bijvoorbeeld andere klassen die skills krijgen. Daarnaast heb ik nog steeds een voorliefde voor analoge abstracte kunst. Dit kwam naar voren in de tekenlessen toen we met verf en vormen bezig waren. Ik kwam helemaal tot rust en sinds kort heb ik met Maaike ook een atelier weten te bemachtigen in Amsterdam. Ik wil daar veel tijd gaan doorbrengen om te schilderen. Ik ben nog op zoek naar mijn stijl in deze nieuwe technische wereld, in het theater had ik het duidelijk, en opzicht is er wel weer een koppeling te vinden maar ik wil ook meer ontdekken. Toch zul je in mijn isa mijn voorliefde voor Roy Andersson en het theater terug gaan vind. Vanuit 1 gezichtspunt gefilmde kader zoal in het theater en veel symmetrie en secuur uitgekozen kleurgebruik. Ik ben om zoek, en heb het nog niet helemaal gevonden en dat maakt me onrustig, het vergt veel van mijn geduld en verstand om stapje voor stapje te denken, helaas kan ik niet in de toekomst kijken, ook al zou ik dat willen. Ik wil grootse dingen maken humoristisch die de treurigheid van het leven aanhalen, theatraal. Ik wil een verhaal vertellen, artistiek. Ik wil het mooi vinden. Maar het belangrijkste ik wil trots zijn op wat ik maak.

Ik heb al veel geleerd maar wil meer impact hebben, en voor diepgang is tijd nodig en geduld. Daarom ga ik mij nu eerst focussen op techniek en hopelijk in het 2e jaar komt er hopelijk meer tijd en ruimte om de diepgang op te zoeken. Want ik zit op een kunst school en dat wil ik voelen. Ik wil samen werken met andere disciplines zoals het conservatorium. De samenvoeging van geluid en beeld daar houd ik van.

Ik heb tot nu toe alles nog onder controle en daar ben ik blij mee, ik voel me goed in de opleiding en ben zoals een student hoort te zijn zoekende. Gelukkig vind er geen herhaling van het verleden plaats en ben ik blij met wat ik leer en wat ik nog ga leren. Ik hoop op meer creative input vanuit de klas, maar dat komt vast wel met de jaren.

Ik spreek jullie vrijdag! ik hou toch meer van een dialoog dan een monoloog.

Geef een reactie

