ISA

Isa voorstel:

Thema rollenpatronen

Titel van ISA: Rollenpatronen in conditional design filmpjes

Introductie:

koppeling van ontwerp proces naar isa.

Ik ben geobsedeerd voor het thema verleden en de toekomst. Het verleden dan als uitgangspunt te nemen heb ik liefde voor de jaren 60, de geest die die periode tekent en de kledingstijl en kleuren die gebruikt worden doen wat me mij. De onbeschreven regels die zorgde voor structuur in het leven van de mensen uit die tijd vind ik fascinerend. Het staat nu zo ver van de wereld waarin ik nu leef. Wat ik weet is dat ik vaak deze vaste rollenpatronen en gedragscodes gebruik in mijn werken die ik maak. Ook de kleuren vind ik heerlijk om te gebruiken. Stiekem hebben veel mensen behoefte om weer in de ordelijke overzichtelijke wereld te leven van de jaren 60 maar wel de gemakken te hebben van de tegenwoordige tijd. Helaas kunnen deze niet samen leven. Daarom fascineert mij de toekomst zo erg, steeds verder komen van emotie en naar mijn idee weer dichter bij rollenpatronen en gedragscodes te komen. Dit komt naar mijn idee door de technologie omdat mensen constant bezig met hoe komt ik over op social media en niet meer bezig zijn met echt contact leggen en naar mijn idee steeds verder komen te staan van de basis emoties die door echt contact te hebben opgeroepen kunnen worden. En ik merk een tegenbeweging om mij heen, om hier uit te stappen, maar de tijd gaat door en de behoefte aan het verleden wordt groter, en hoe gaat dat er uit zien?

Ik vind het leuk om met deze invalshoeken te werken en kijken hoe ik ze samen kan brengen, en ze ook nog een kritische ondertoon hebben. Een goed voorbeeld  hiervan is het laatste werk dat ik gemaakt heb:

Omschrijving ISA of ISA-project:

Onderzoek naar de jaren 60 in vorm van beeldmateriaal bekijken uit de jaren 60. Uiteindelijk dit kunnen vangen in een zelfgemaakt filmpje.

Wat is mijn beoogde resultaat van mijn project: 

 

Wat zijn de criteria waarom ik beoordeeld wil worden:

montage

stijl uitwerking

creativiteit

Wat zijn mijn persoonlijke leerdoelen:

Onderzoek naar stijl van filmen en aankleding van reclame’s en filmpjes uit de jaren 60.

Een filmpje in die stijl kunnen maken.

Een artistieke/vervreemde versie van deze film.

 

Wat is de start datum: 21 november 2016

Wat is de eind datum: 16 januari 2017 (schouw aanmelding)

Planning in taken en uren:

Beoogde aantal studiepunten:huisvrouw-perfect

Geef een reactie

